Decode?O nouă provocare , o experienţă inedită
un curs foarte util si interesant care a propus realizarea în mod colaborativ a unei situatii de învățare în care elevii să-și dezvolte competențele digitale prin folosirea TIC. Cu siguranta imi voi schimba practicile didactice în urma experienței din cadrul cursului DECODE
un curs foarte util si interesant care a propus realizarea în mod colaborativ a unei situatii de învățare în care elevii să-și dezvolte competențele digitale prin folosirea TIC. Cu siguranta imi voi schimba practicile didactice în urma experienței din cadrul cursului DECODE
Integrarea tehnologiei
Educația în secolul 21
nu se mai poate face doar cu tabla și cu creta. Tehnologia a avansat și
pune la dispoziția spațiului educațional instrumentele sale.
Tinerii și copiii sunt atrași de
cultura
digitală și de
suporturile tehnice care o promovează. Pentru a intra in conexiune cu acești
tineri și
copii, profesorii trebuie să vorbească limba lor, să
valorifice abilitățile lor pentru
oferirea de noi
experiențe de
învățare (Cucoș, 2008).
Noile tehnologii de
informare și comunicare
pot ușura
intruirea, pot să îi confere
acesteia noi dimensiuni în spațiul
virtual (jocuri virtuale, grupuri
de
discutii, clase mobile,
resurse on line, proiecte de grup on line, portofolii digitate etc.). Integrarea
tehnologiei în
practicile de instruire
aduce experiențele de
învățare la un
alt nivel și
mult mai
apropiat de limbajul
generației nativilor digitali.
Un profesor eficient știe
care sunt cele mai bune instrumente care pot susține activitățile de
predare-învățare sau evaluare,
știe cum și când să
le folosească, având în vedere
că raportul de
complementaritate între
uman și tehnic
este necesar și
benefic. Poveștile, jocurile
copilariei,
contactul direct,
conversația față în față își păstrează rostul lor în dezvoltarea copiilor.
Respingerea
noilor tehnologii de către
cadrele didactice sau neutilizarea
lor înțeleaptă în activitatea de
instruire
sporește riscul
creșterii distanței între
generații. Sigur că nu trebuie să uitam că nu toti copiii au
acces la
tehnologie, nu toate
școlile au dotările
necesare pentru valorificarea
acesteia. Cultura
digitală este încă un vis pentru multi copii. Îi
avem în vedere pe copiii din zonele sărace și foarte
sărace ale Romaniei, pentru care poate laptele si cornul reprezintă unica motivație de a merge la
școală. Cu mai putină
sau mai multă tehnologie, orice dascăl știe
însă că baza succesului în educație
ramâne relația pe care o are cu elevii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu