marți, 19 decembrie 2017

Mentoratul poate avea o contribuție esențială la dezvoltarea personală și socială a elevilor și profesorilor. Vă prezentăm în continuare o serie de proiecte care și-au pus amprenta pozitivă asupra elevilor și părinților provenind din medii culturale diferite și/sau defavorizate, precum și proiecte care vin în sprijinul profesorilor și al nevoilor acestora de perfecționare.
Rețeaua de mentorat „Privighetoarea” – Copiii cântă când se simt în siguranță
Programul de mentorat „Privighetoarea” a luat ființă la Universitatea din Malmö, Suedia, în 1997, iar în 2006 a fost implementat în șapte țări europene.
Pe perioada programului, profesorul stagiar face echipă cu un elev între 8 și 12 ani, alături de care petrece două, trei ore pe săptămână, timp de zece luni (de obicei, din octombrie până în mai). În mod curent, copilul provine dintr-un mediu social sau cultural diferit.
Schimbul informațional este în beneficiul amândurora, dat fiind că le oferă o ocazie excelentă de înțelegere și învățare interculturală. Mentorul va fi un model pentru copil, care, cu ajutorul acestuia, își va forma o atitudine mai încrezătoare față de societate. Profesorul stagiar va micșora ecartul dintre practică și teorie, dezvoltându-și, în paralel, sentimentul de empatie și o mai bună înțelegere față de persoanele care duc o viață similară, dar o privesc printr-o prismă cultural diferită.
Valorificându-și succesul, programul de mentorat „Privighetoarea” s-a extins la nivel național și internațional, în peste 20 de locuri, devenind o rețea în 2010.Rețeaua numără șapte țări membre în Europa, iar principalele sale obiective sunt de a face schimb de experiență, de a îmbunătăți calitatea generală a mentoratului și de oferi colaborare între universitățile din Europa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu